czwartek, 5 stycznia 2017

Nie umiem rysować rzęs!

Spokojnie, nie będę tu narzekać na mój talent artystyczny.
Chciałam tu opowiedzieć pewną historię, która mi się przydarzyła wczoraj i która dała mi trochę do myślenia. Jest to dość spontaniczny post, po prostu ta historia stała się dla mnie tak inspirująca, że postanowiłam się nią z wami podzielić.
Będzie wam tu potrzebny mały kontekst, otóż w te wakacje postanowiłam na poważnie zacząć moją naukę rysowanie, jako że do tej pory potrafiłam tylko rysować mandalę i skrzydła.
I tu przechodzimy do dnia wczorajszego, czyli środy 4.01.2017. Tego dnia postanowiłam nauczyć się rysować oko po raz kolejny. Narysowałam je i już zostały mi do narysowania tylko rzęsy, ale w ogóle mi nie wychodziły. Po kilkunastu minutach starań do pokoju wszedł mój brat. Wykrzyknęłam "Nie umiem rysować rzęs!". On zareagował na to ironią: "no nie, nie umiesz rysować rzęs, no ale beznadziejna jesteś, spójrz jaki okropny jest ten twój rysunek, co to w ogóle jest, no wiesz co..." I tak dalej. Gdy już przestał powiedział: "Całe oko wyszło ci świetnie, a ty narzekasz na rzęsy?"
Może powinnam wam pokazać rysunek.
Po tej rozmowie odłożyłam rysunek taki, jakim był. Wieczorem spojrzałam na niego jeszcze raz i w sumie, te rzęsy da się wytłumaczyć czy przymknąć na nie oko (pun intended). Pomyślałam sobie, że takie szczegóły potrafią nas zniechęcić do całokształtu. Dlatego przychodzę do was z radą. Nie dajcie rzęsą zniszczyć waszego oka! Świat nie jest idealny, a tym bardziej my nie jesteśmy i zawsze coś będzie dla nas nieidealne. Ale wystarczy że zrobimy sobie przerwę i spojrzymy na to samą trochę później, a zrozumiemy, że zrobiliśmy kawał dobrej roboty. Nie dajcie się zniechęcić, bo wtedy nic nie osiągniecie.
Napiszcie, co najczęściej was zniechęca.
Miłego dnia!

3 komentarze:

  1. Pięknie rysujesz! Absolutnie nie zgadzam się, że rzęsy nie wyszły. Wyszło fantastycznie! Ha,ha nie zawsze jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy jednak jeśli spojrzymy obiektywnie dostrzegamy, że coś jest naprawdę fajne.
    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja nie potrafię nawet takiego piękna oka narysować <3


    http://angelaendzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Oko Ci wyszło świetnie. Zdarza mi się rysować jednak nie jest to realizm. Wolę coś bardziej podobnego do mangi. Podziwiam cię bo ja nie byłabym w stanie czegoś tak ładnego narysować.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń